Consigo Online Marketing

Consigo en digitale toegankelijkheid: samen naar een inclusieve toekomst

Consigo is in 2013 opgericht met het doel bedrijven te helpen groeien door middel van slimme online marketingstrategieën. Met ons enthousiaste team van 13 specialisten hebben wij ons gepositioneerd als een betrouwbare partner voor bedrijven die snel en succesvol online willen opereren. Maar bij Consigo kijken we verder dan alleen marketing; we zijn ook maatschappelijk betrokken. Duurzaamheid, goed werkgeverschap en digitale toegankelijkheid zijn thema’s die voor ons van groot belang zijn.

Digitale toegankelijkheid is dan ook een belangrijk punt binnen onze organisatie. Wij geloven dat de digitale wereld voor iedereen toegankelijk moet zijn, ongeacht fysieke mogelijkheden, leeftijd of technische vaardigheden. Dit besef heeft ons ertoe aangezet om zowel intern als extern actief bij te dragen aan het verbeteren van digitale toegankelijkheid, zodat we samen een inclusieve toekomst kunnen creëren.

Wat doen wij voor digitale toegankelijkheid?

Digitale toegankelijkheid is een onderdeel van onze werkwijze. Wanneer we nieuwe websites ontwikkelen voor onze klanten, geven wij standaard advies over hoe ze digitale toegankelijkheid optimaal kunnen integreren. We adviseren bedrijven altijd om rekening te houden met de WCAG-richtlijnen (Web Content Accessibility Guidelines), zodat hun websites toegankelijk zijn voor een breed publiek, inclusief mensen met beperkingen zoals visuele of motorische handicap.
Als sponsor van de Dag van Digitale Toegankelijkheid laten we zien hoe belangrijk wij het vinden om dit onderwerp bespreekbaar te maken. We dragen actief bij aan het vergroten van de bewustwording rondom digitale toegankelijkheid en werken samen met andere bedrijven en organisaties om kennis te delen en best practices uit te wisselen. Zo kunnen we samenwerken aan een meer toegankelijke digitale wereld.

Team Consigo Online Marketing, groep mensen, staand en een aantal op de knieën voor een scherm met logo Consigo.

Daarnaast hebben wij het #24u Online Marketing Support programma opgezet, waarbij we onze marketingexpertise inzetten voor stichtingen met een ANBI-status. Digitale toegankelijkheid is hierbij altijd een prioriteit, zodat deze organisaties hun digitale kanalen kunnen verbeteren en toegankelijk maken voor een breder en diverser publiek.

Samen slimmer, sneller, succesvoller en toegankelijker

Bij Consigo zijn wij ervan overtuigd dat de digitale wereld een plek moet zijn voor iedereen, ongeacht hun situatie of beperking. Door digitale toegankelijkheid een vast onderdeel van ons werk te maken, helpen wij bedrijven niet alleen om te groeien, maar ook om een positieve impact te maken op een breed publiek. Of het nu gaat om het ontwikkelen van toegankelijke websites of het ondersteunen van goede doelen met digitale toegankelijkheid, wij zetten ons in voor een inclusieve digitale toekomst.

Met onze betrokkenheid bij de Dag van Digitale Toegankelijkheid en onze voortdurende inzet voor digitale inclusie, blijven wij bijdragen aan een wereld waarin online platforms voor iedereen toegankelijk zijn. Wij geloven dat we samen slimmer, sneller, succesvoller en vooral toegankelijker kunnen zijn – en dat is het motto waarmee wij ons inzetten voor een inclusieve digitale toekomst.

Gouden Sponsor logo: blauwe rand, binnenin rood. Witte streepjes bij het logo van Dag van de Digitale Toegankelijkheid, eronder het jaartal en ‘sponsor’. In de banner ‘Goud’.

Gouden sponsor