Webgrrl Logo, Gouden Sponsor Dag van de Digitale Toegankelijkheid.

Webgrrl - Natalie Hensen

“Huh? Bestaat er nog geen Dag van de Digitale Toegankelijkheid dan?”

Dat was mijn eerste gedachte toen ik hoorde over het initiatief van Angeliek Lieverdink. Eh nee, die bestond inderdaad nog niet. De hoogste tijd voor actie dus, aangezien we het als land nog zó slecht doen op de Europese meetlat van digitale toegankelijkheid. Dat kán toch niet? Terwijl het zo simpel is: als je alle mogelijke barrières (op je website, in je app, je digitale formulier) wegneemt, behandel je iedereen gelijkwaardig. Dán ben je inclusief bezig.

Als online communicatieadviseur werk ik veel voor (semi-)overheidsorganisaties en zie ik het grote verschil in volwassenheid in het denken over digitale toegankelijkheid. In het slechtste geval is het ‘een dingetje van communicatie’ (of zelfs niet eens), in het beste geval vindt de directie het belangrijk én is het net als privacy goed belegd in de organisatie. Die verschillen zouden inmiddels toch allang verdwenen moeten zijn?

Natalie Hensen, eigenaar Webgrrl. Vriendelijk lachende jonge vrouw, met middelblond halflang krullend haar, zwart gebloemde blouse, tegen achtergrond met gras.

Daarom ondersteun ik het initiatief van deze Dag van de Digitale Toegankelijkheid, en de stichting DUIT waar dit onderdeel van is. Ik help graag mee aan meer bewustzijn in de brede samenleving voor het onderwerp digitale toegankelijkheid én actie om daadwerkelijk al die barrières weg te nemen.

Meer weten over wat ik doe? Kijk op mijn site of met de button hieronder voor mijn LinkedIn profiel.

Gouden Sponsor logo: blauwe rand, binnenin rood. Witte streepjes bij het logo van Dag van de Digitale Toegankelijkheid, eronder het jaartal en ‘sponsor’. In de banner ‘Goud’.

Gouden sponsor